www.sp.nl/europa

Machteld Velema
Ben van Gils

/europa :: agenda

• Vrijdag 25 april Den Haag - 13:00 - 16:30 uur, Anne-Marie Mineur, kandidate voor het Europees Parlement, neemt deel aan een verkiezingsdebat georganiseerd door de Nederlandse Vrouwenraad en de Vereniging voor Vrouwenbelangen. Locatie: Het Huis van Europa, Korte Vijverberg 5/6, Den Haag.
  • Maandag 28 april Utrecht - Kandidaat voor het Europees Parlement, Erik Wesselius is te gast in poppodium EKKO en debatteert over de "macht van Europa".
  • Dinsdag 29 april Utrecht - Kandidaat voor het Europees Parlement Erik Wesselius, zal deelnemen aan het EU panel van de University College Utrecht.
  • Dinsdag 29 april Rotterdam - 20:00 - 21:30 uur, Kandidaat voor het Europees Parlement Alexander van Steenderen is te gast bij de politieke talkshow DRAAD.
SP.nl/europa
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Europese Commissie moet regels gezinshereniging naleven

15-11-2011 • SP-Europarlementariër Dennis de Jong roept vluchtelingen- en migrantenorganisaties op massaal de Europese Commissie te benaderen over het groenboek, een Europees discussiestuk over gezinshereniging. De Jong: 'Ik wil dat de Commissie actiever wordt bij de handhaving van de bestaande regels. Nu lijkt ze de hete aardappel voor zich uit te schuiven: al in 2008 constateerde zij dat de richtlijn onvoldoende wordt uitgevoerd, maar lidstaten worden hier niet of onvoldoende op aangesproken.'