www.sp.nl/europa

Machteld Velema
Ben van Gils

/europa :: agenda

• Vrijdag 18 april Schagen - Kandidate voor het Europees Parlement, Gabriella Molica neemt deel aan de forumdiscussie op de Europese dag van het Regius College Schagen.
  • Vrijdag 18 april Utrecht - 20:00 - 22:00 uur, Kandidaat voor het Europees Parlement Reinout Heijdra is te gast bij het Politiek Café van SP afdeling Utrecht.
  • Zondag 20 april Buitenhof, Nederland 1 - 12:10-13:00 uur, Dennis de Jong is te gast bij het programma Buitenhof over de Europese verkiezingen.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 14:00 uur, SP-Europarlementariër Dennis de Jong is aanwezig bij de lancering van de StemWijzer Europa en zal als eerste van de nieuwe StemWijzer gebruiken. Pro Demos, Hofweg 1.
SP.nl/europa
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Europese Commissie moet regels gezinshereniging naleven

15-11-2011 • SP-Europarlementariër Dennis de Jong roept vluchtelingen- en migrantenorganisaties op massaal de Europese Commissie te benaderen over het groenboek, een Europees discussiestuk over gezinshereniging. De Jong: 'Ik wil dat de Commissie actiever wordt bij de handhaving van de bestaande regels. Nu lijkt ze de hete aardappel voor zich uit te schuiven: al in 2008 constateerde zij dat de richtlijn onvoldoende wordt uitgevoerd, maar lidstaten worden hier niet of onvoldoende op aangesproken.'