www.sp.nl/emileroemer

Op Twitter
sp.nl/Emile Roemer

Emile Roemer :: Nieuws

SP: steun door boycot getroffen bedrijven

14-08-2014 De SP steunt het werkgeverspleidooi voor steun aan door de Russische boycot getroffen bedrijven. Het wordt de hoogste tijd dat het kabinet in actie komt. De partij wil dat er geld beschikbaar komt vanuit de Europese Unie om getroffen boeren en tuinders tegemoet te komen voor de schade door de Russische boycot. ‘Dit kan je niet allemaal onder ondernemersrisico scharen,’ aldus fractievoorzitter Emile Roemer. Verder vindt de SP dat de mogelijkheden voor boeren en tuinders verruimd moeten worden om collectief te (onder-)handelen en prijs- en volume-afspraken te maken tegenover supermarkten en andere inkopers met een dominante marktpositie.

Roemer: Help West-Afrika met bestrijding ebola-uitbraak

09-08-2014 De Nederlandse regering moet snel hulp bieden aan de landen die geconfronteerd zijn met de ebola-uitbraak, dat stelt SP-voorman Emile Roemer vandaag: 'Gisteren deed de Wereldgezondheidsorganisatie een indrukwekkende oproep tot internationale solidariteit met de landen die noch middelen noch kennis hebben om de ebola-uitbraak te beteugelen en bestrijden. Ik vind dat Nederland daar gehoor aan moet geven.'

Roemer en Kox: Geweld Gaza moet stoppen

02-08-2014 De gruwelijke geweldsexplosie in Gaza schokt mensen overal ter wereld. Ook in ons land is de ontzetting groot. Het is tijd dat de Nederlandse regering meer druk zet op Israël om een einde te maken aan de volstrekt disproportionele aard en omvang van de Israëlische militaire interventie in Gaza.

Rouw om slachtoffers en medeleven met nabestaanden vlucht MH17

18-07-2014 SP-leider Emile Roemer is geschokt en bedroefd om het tragische nieuws over het neerstorten van vlucht MH17 in Oekraïne. ˜Dit is nieuws om stil van te worden. Zoveel slachtoffers, wat een drama. De SP-fractie leeft mee met de nabestaanden en rouwt om de slachtoffers. Wij wensen allen die een familielid, vriend of bekende hebben verloren heel veel sterkte toe.'

Emile Roemer tijdens het debat over het WRR-rapport

Roemer: Onze toekomst gaat over de wil om te delen

24-06-2014 Het rapport 'Naar een lerende economie' geeft veel aanknopingspunten om tot een meer duurzame economie met meer aandacht voor onderwijs en innovatie te komen. Dat zei SP-leider Emile Roemer vandaag in het debat over het WRR-rapport in de Tweede Kamer. 'Onze toekomst gaat over de wil om te delen, of dat nu informatie, auto's, kennis of onze welvaart in zijn geheel is. Het is aan de politiek om mensen alle ruimte geven om zich te ontwikkelen. Door goede sociale zekerheid en eerlijke kansen op goed werk.'

Lees hieronder de volledige inbreng van Roemer in het debat.

Moed College
Studio SP