www.sp.nl/emileroemer

Op Twitter
sp.nl/Emile Roemer

Emile Roemer :: Nieuws

Roemer: Zorgakkoord biedt geen oplossing voor kaalslag langdurige zorg

15-04-2014 Natuurlijk is SP-leider Emile Roemer blij dat er 360 miljoen euro minder bezuinigd wordt op de langdurige zorg, maar Roemer benadrukt tegelijkertijd wel dat ruim 3,5 miljard euro aan geplande bezuinigingen gewoon doorgaan. Roemer: ‘90 procent van de bezuinigingen op de zorg staat nog overeind. Met 360 miljoen wordt er geen einde gemaakt aan de gedwongen verhuizingen van ouderen, de sluiting van verzorgingshuizen en het wegsnijden van bijna de helft van de thuiszorg.'

‘Het wordt tijd om de kloof tussen arm en rijk te verkleinen’

12-04-2014 ‘De oplopende ongelijkheid in de verdeling van vermogen toont het onvermogen van regerende partijen om sociaal uit deze crisis te komen.’ Dat zegt Emile Roemer in reactie op de nieuwste cijfers over de inkomensverdeling in Nederland. ‘Met een eerlijke vermogensbelasting kunnen we ouderen ontzien en armoede aanpakken,’ aldus Roemer.

SP breidt acties verzorgingshuizen uit

11-04-2014 De SP breidt de acties tegen de massale sluiting van verzorgingshuizen fors uit. Nadat vorige week een online petitie is gestart gaan nu ook lokale afdelingen aan de slag met posters en ansichtkaarten. Vandaag werd duidelijk dat sluiting van verzorgingshuizen de hele wijk treft.

Hogere inkomens profiteren van uitruilen principes

01-04-2014 SP-leider Emile Roemer vindt het goed dat de strafbaarstelling van illegaliteit van tafel is: ‘Een mensenrechten-schendende maatregel is nu van de baan, en dat is goed nieuws.’ Verder noemt Roemer de deal tussen PvdA en VVD over strafbaarstelling van illegaliteit ‘onsmakelijk’ omdat als onderdeel van de afspraak hogere inkomens een extra belastingvoordeel krijgen. ‘Hogere inkomens profiteren van het nieuwe uitruilen van principes door PvdA en VVD. Zij krijgen een belastingvoordeel, de lage inkomens straks de rekening. Dat nadat eind vorig jaar de allerhoogste inkomens ook al een belastingvoordeel kregen van een half miljard,’ aldus Roemer.

Emile Roemer en Dennis de Jong plakken de eerste affiches

Roemer en De Jong: ‘Nee tegen deze EU’

22-03-2014 SP-leider Emile Roemer en SP-lijsttrekker voor het Europees Parlement Dennis de Jong hebben vanochtend in Amersfoort de campagne afgetrapt voor de verkiezingen voor het Europees Parlement op 22 mei. Roemer: ‘De SP is dé partij voor mensen die zich willen uitspreken tegen de Europese Superstaat en tegen het rechts-extremisme dat Nederland en Europa bedreigt. Wij staan voor samenwerking tussen landen in Europa en verzetten ons tegen ondemocratische partijen die de invloed van Brussel willen vergroten ten koste van de macht van burgers. De SP zegt ‘nee’ tegen deze EU.’

Studio SP