www.sp.nl/emileroemer

sp.nl/Emile Roemer

Emile Roemer :: Nieuws

Rouw om slachtoffers en medeleven met nabestaanden vlucht MH17

18-07-2014 SP-leider Emile Roemer is geschokt en bedroefd om het tragische nieuws over het neerstorten van vlucht MH17 in Oekraïne. ˜Dit is nieuws om stil van te worden. Zoveel slachtoffers, wat een drama. De SP-fractie leeft mee met de nabestaanden en rouwt om de slachtoffers. Wij wensen allen die een familielid, vriend of bekende hebben verloren heel veel sterkte toe.'

Emile Roemer tijdens het debat over het WRR-rapport

Roemer: Onze toekomst gaat over de wil om te delen

24-06-2014 Het rapport 'Naar een lerende economie' geeft veel aanknopingspunten om tot een meer duurzame economie met meer aandacht voor onderwijs en innovatie te komen. Dat zei SP-leider Emile Roemer vandaag in het debat over het WRR-rapport in de Tweede Kamer. 'Onze toekomst gaat over de wil om te delen, of dat nu informatie, auto's, kennis of onze welvaart in zijn geheel is. Het is aan de politiek om mensen alle ruimte geven om zich te ontwikkelen. Door goede sociale zekerheid en eerlijke kansen op goed werk.'

Lees hieronder de volledige inbreng van Roemer in het debat.

SP boekt winst bij verkiezingen Europees Parlement

26-05-2014 De SP is de grootste partij op links geworden bij de verkiezingen voor het Europees Parlement. Dat bleek zondagavond uit de definitieve uitslagen van de verkiezingen van 22 mei. De SP ging van 7,1 naar 9,6 procent van de stemmen en behoudt haar twee zetels in het parlement.

SP groter dan ooit bij verkiezingen Europees Parlement

22-05-2014

De SP heeft vandaag bij de verkiezingen voor het Europees Parlement een historische uitslag geboekt. Afgaand op de eerste prognoses van de verkiezingsuitslag stijgt de SP van 2 naar 3 zetels. Procentueel is de SP gestegen van 7,1% van de stemmen in 2009 naar 10% van de stemmen nu. SP-leider Emile Roemer is erg tevreden over de uitslag: 'De SP is in het Europees parlement groter geworden dan ooit. Dat alleen al is historisch, maar deze uitslag is ook nog om een ander reden een mijlpaal. Als we naar de uitslagen kijken dan zou de SP vanaf nu de grootste partij op links zijn. Daarmee zal het politieke landschap gaan veranderen.'

Roemer: ‘Dijsselbloem zit gevangen in eigen cijferretoriek’