www.sp.nl/emileroemer

sp.nl/Emile Roemer

Emile Roemer :: Nieuws

Emile Roemer Emile Roemer en PvdA-Kamerlid Albert de Vries

Roemer roept op: neem schoonmakers in dienst

22-04-2014 SP-leider Emile Roemer heeft dinsdagmiddag in Den Haag de PvdA uitgedaagd om schoonmakers in vaste dienst te nemen bij overheidsbedrijven. 'Als de regering daar niet snel mee aan de slag gaat komen wij met een initiatiefwet,' zo stelde Roemer.

Zorgakkoord biedt geen oplossing voor kaalslag langdurige zorg

17-04-2014 'Dit zorgakkoord maakt dat D66, ChristenUnie en SGP verantwoordelijk zijn voor 90% van de oorspronkelijke afbraakplannen voor de zorg. Ook met dit akkoord worden ouderen gedwongen te verhuizen en gaan de verzorgingshuizen dicht.' Dat zegt SP-leider Emile Roemer in reactie op het zorgakkoord dat het kabinet en gedoogpartijen deze week gesloten hebben. 'Tegelijk wordt de deur opengezet voor meer macht voor zorgverzekeraars. Een heel gevaarlijk ontwikkeling want keuzevrijheid en goede zorg zijn er straks alleen nog maar voor mensen die het kunnen betalen. Dit akkoord is een potje koehandel dat het kabinet vooruit helpt, maar patiënten, gehandicapten en ouderen in de steek laat. Meer macht voor zorgverzekeraars leidt tot dure schaalvergroting, meer bureaucratie en minder zorg in de regio,' aldus Roemer.

‘Het wordt tijd om de kloof tussen arm en rijk te verkleinen’

12-04-2014 ‘De oplopende ongelijkheid in de verdeling van vermogen toont het onvermogen van regerende partijen om sociaal uit deze crisis te komen.’ Dat zegt Emile Roemer in reactie op de nieuwste cijfers over de inkomensverdeling in Nederland. ‘Met een eerlijke vermogensbelasting kunnen we ouderen ontzien en armoede aanpakken,’ aldus Roemer.

SP breidt acties verzorgingshuizen uit

11-04-2014 De SP breidt de acties tegen de massale sluiting van verzorgingshuizen fors uit. Nadat vorige week een online petitie is gestart gaan nu ook lokale afdelingen aan de slag met posters en ansichtkaarten. Vandaag werd duidelijk dat sluiting van verzorgingshuizen de hele wijk treft.

Hogere inkomens profiteren van uitruilen principes

01-04-2014 SP-leider Emile Roemer vindt het goed dat de strafbaarstelling van illegaliteit van tafel is: ‘Een mensenrechten-schendende maatregel is nu van de baan, en dat is goed nieuws.’ Verder noemt Roemer de deal tussen PvdA en VVD over strafbaarstelling van illegaliteit ‘onsmakelijk’ omdat als onderdeel van de afspraak hogere inkomens een extra belastingvoordeel krijgen. ‘Hogere inkomens profiteren van het nieuwe uitruilen van principes door PvdA en VVD. Zij krijgen een belastingvoordeel, de lage inkomens straks de rekening. Dat nadat eind vorig jaar de allerhoogste inkomens ook al een belastingvoordeel kregen van een half miljard,’ aldus Roemer.

Studio SP