www.sp.nl/economie

Rick Hovens
Ben van Gils
SP.nl/economie
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Roemer enthousiast over innovatie op bedrijvencampus

26-06-2012 • SP-leider Emile Roemer is trots op de vele innovatieve producten die van Nederlandse bodem komen. Tijdens het werkbezoek aan de Chemelot Campus in Sittard wierp hij samen met SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen maandag een blik in de keuken van bedrijven op één van de grootste Europese campussen op het gebied van chemische industrie.

Het unieke van Chemelot is de samenwerking tussen het grootbedrijf, het MKB en de kennisinstellingen. Ook de rol van de overheid is in deze samenwerking van bijzonder belang. Roemer: ‘Dit is een mooi voorbeeld waarbij de overheid het bedrijfsleven stimuleert. Bedrijven en provincie zorgen samen voor het noodzakelijke vastgoed, de faciliteiten en het kapitaal. Deze samenwerking is de sleutel tot succes.'

Emile Roemer
Emile Roemer op bezoek bij DSM Resolve

Ook Sharon Gesthuizen is enthousiast over dit concept.‘De Chemelot Campus is een broedkamer voor innovatie. Hier vindt R&D (onderzoek en ontwikkeling) op wereldniveau plaats. Ik ben er van overtuigd dat hier mede de toekomst van ondernemend Nederland ligt. Deze slimme samenwerkingsverbanden kunnen dan ook zeker op steun van de SP rekenen.'