www.sp.nl/economie

Rob Mollink
Ben van Gils
SP.nl/economie
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

SP gedagvaard door Telefoongids.com

15-06-2012 • De SP is gedagvaard door dienstverlener Telefoongids.com naar aanleiding van een notitie van de SP-Tweede Kamerfractie over acquisitiefraude. Ook SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen en kandidaat-Kamerlid Michiel van Nispen moesten, als auteurs van het rapport, vandaag in kort geding verschijnen voor de rechtbank Utrecht. Telefoongids.com vindt het onrechtmatig dat zij wordt genoemd in dit rapport.

Sharon GesthuizenAcquisitiefraude is een groot probleem, waar heel erg veel ondernemers het slachtoffer van worden. De schade wordt geschat op een half miljard euro per jaar. Op 13 mei publiceerde de SP het rapport ‘Leest u de kleine lettertjes maar!’, met voorstellen om dit probleem aan te pakken.

Telefoongids.com vond het onterecht dat zij genoemd wordt in dit rapport en besloot de SP te dagvaarden. Ook de auteurs van het rapport, Gesthuizen en Van Nispen, zijn vanmorgen in kort geding verschenen.

Gesthuizen: ‘Wij staan voor wat wij hebben geschreven, dat hebben we vanmorgen uitgebreid naar voren kunnen brengen. Wij kunnen onderbouwen wat wij hebben opgeschreven en vinden dat wij dit recht hebben. Als wij onrecht zien, dan zwijgen wij niet.’ Van Nispen lichtte vanmorgen toe hoe de notitie tot stand is gekomen: ‘Wij zijn zeer zorgvuldig te werk gegaan. Mocht de rechter toch oordelen dat wij de passage moeten verwijderen, dan zullen we daar uiteraard aan voldoen. Maar de politieke strijd om acquisitiefraude beter te bestrijden gaat uiteraard wel door.’

Uitspraak volgt over twee weken.