www.sp.nl

Homepage SPSP.nl
SP :: Nieuws :: Dossiers

Dossier 1voorallen

Leerlingen komen in actie tegen bezuinigingen

We staan op een tweesprong. Willen we een menselijk en sociaal land? Of willen we een onmenselijk, asociaal land? Dáár gaat het over, vandaag, morgen en de komende jaren.

De banken en de landen die er een potje van hebben gemaakt, krijgen van rechtse partijen alle steun. Zo niet de mensen die bijvoorbeeld zijn aangewezen op het persoonsgebonden budget (PGB), de kinderopvang of de sociale werkplaats. Ook het onderwijs en de zorg worden aan hun lot overgelaten.

We hebben juist eerlijke politiek nodig: menselijk en sociaal. Daarom wil de SP de uitverkoop van de beschaving stoppen. Door op te komen voor de mensen die het niet komt aanwaaien, maar hard moeten knokken voor een fatsoenlijk bestaan. We willen dat die slimme meid kan studeren zonder zich diep in de schulden te steken. We willen dat onze oma’s en opa’s de zorg krijgen die ze verdienen. We willen dat onze kinderen worden grootgebracht in een land waar niet alles alleen om geld draait, maar waar ook plek is voor cultuur, zorg voor elkaar en ontspanning. Dit is óns land.

Sta op en maak duidelijk dat de keuzes van Rutte en de zijnen niet de jouwe zijn. Toon moed en zeg: ‘Tot hier en niet verder!’ Niet ‘ieder voor zich’ maar 1voorAllen!

1 voor Allen: nieuws

SP Nieuws