www.sp.nl/defensie

Fractiemedewerkers:
Karel Koster
SP.nl/defensie
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Roemer en Van Dijk bezoeken vliegbasis Woensdrecht

28-07-2011 • 'Van werk naar werk moet het uitgangspunt zijn bij de bezuinigingen op defensie.' Dat zei Emile Roemer afgelopen woensdag tegen de militairen van de vliegbasis Woensdrecht die hij met defensiewoordvoerder Jasper van Dijk bezocht. De militairen maken zich zorgen over de bezuiniging van 1 miljard op Defensie. 12.000 banen worden mogelijk opgeheven. Roemer benadrukt dat de operatie zorgvuldig moet worden uitgevoerd. Militairen mogen niet als oud vuil op straat worden gezet; ze hebben recht op een volwaardig alternatief.

Emile Roemer en Jasper van Dijk op bezoek in Woensdrecht

Roemer en Van Dijk kregen tijdens een rondleiding uitleg over de werkzaamheden op de vliegbasis. Eén van de onderdelen is de zeer intensieve vliegopleiding voor F16-piloten, die gedeeltelijk in de Verenigde Staten wordt gevolgd. Ander onderdeel van het bezoek was een demonstratie met een speurhond met camera. Dankzij de camera kunnen militairen uitgebreide en nauwkeurige informatie over verstopte explosieven verkrijgen. De speurhond is dan ook van grote waarde voor defensie. Het bezoek werd afgesloten met een gesprek met leden van de medezeggenschapsraad.