www.sp.nl

Homepage SPSP.nl
SP :: Nieuws :: Berichten
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Fortuyn krijgt eerste exemplaar van SP-bloemlezing ‘Leest u zijn boeken maar’

14-03-2002 • In perscentrum Nieuwspoort in Den Haag kreeg een verraste Pim Fortuyn vanmorgen van vertegenwoordigers van de SP-jongerenorganisatie ROOD het eerste exemplaar van het rapport ’Leest u zijn boeken maar – de pimpelpaarse antwoorden van Pim Fortuyn’. Ook de in grote getale opgekomen vertegenwoordigers van de media kregen het rapport uitgereikt.

ROOD overhandigt het eerste exemplaar van Leest u zijn boeken maarHet rapport, samengesteld door het wetenschappelijk bureau van de SP, geeft een handzame bloemlezing uit boeken, columns en interviews van Fortuyn, tot en met het vandaag gepresenteerde ‘De puinhopen van acht jaar paars’.

ROOD ontvouwt het spandoekVoor de deur van Nieuwspoort gaven de ROOD-jongeren kort en krachtig hun mening over het nieuwe politieke fenomeen: ‘Na paarse nu pimpelpaarse chaos’, verwijzend naar Fortuyns voorstellen om de WAO, de bijstand, de huursubsidie, de kinderbijslag, de huidige opvang van asielzoekers, het minimumloon, de cao, de vakbonden en welbeschouwd de samenleving (’we zijn een vereniging van individuen’) af te schaffen.

ROOD-jongeren met spandoek voor Perscentrum Nieuwspoort

Fortuyn wilde geen inhoudelijke reactie geven op het SP-rapport, waarvan de titel aansluit op Fortuyns voortdurende oproep: ‘Leest u mijn boek maar!’.
‘Het zal wel!’ bromde het orakel van Rotterdam, met uitzicht op zijn achterkant, die de voorkant van het rapport siert.

Het rapport ‘Leest u zijn boeken maar’ kun je op deze site downloaden (PDF, 91kB) en bestellen.

Studio SP